donderdag 30 december 2010

Wij mochten blijven tot de sloop!!


Steeds werd door Stadsgenoot gezegd dat wij tot de sloop van de gebouwen mochten blijven! En natuurlijk was ik er blij mee dat de sloop steeds werd uitgesteld, ik heb als starter op de Amsterdamse woningsmarkt geen ander keuze! “Dan bouw ik tenminste woonduur op bij Woningnet” was mijn plan. Nu heb ik 8,5 jaar woonduur opgebouwd maar maak nog steeds geen kans op een woning in Amsterdam. Niet binnen en niet buiten de ring! Niet in Zuidoost, Diemen of Duivendrecht!! Ik vraag mij dus echt af wat ik nu moet doen! Ik kan niet kopen, daarvoor verdien ik te weinig, hetzelfde geldt voor vrije markt woningen. Van de Dienst Wonen krijg ik ook geen hulp, die weet namelijk zeker dat ik met 8 jaar een woning kan krijgen. Urgentie is geen optie, want ik heb geen schoolgaande kinderen (alleen dan zou ik mischiiiiiien een kans kunnen maken volgens de Dienst Wonen).
Ik ben niet alleen boos op Stadgenoot dat zij ons binnen 6 weken het huis uit wilden hebben, maar ook op de gemeente! Ik heb mij aan alle regels gehouden, ik werk voltijd en nu ben ik toch de dupe geworden van het verrotte Amsterdamse woningsmarktsysteem. En het kan niemand iets schelen! E. (Bewoner Platanenweg)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten