woensdag 15 december 2010

Brief aan Stadgenoot

Geachte heer Bijdendijk. Ik vind het zo onrechtvaardig wat mij en mijn buren overkomt, daar wil ik bij deze graag de aandacht op vestigen. Ik ben een alleenstaande moeder met drie kinderen en ik ben sinds kort antikraker in een woning die ik al vijf jaar van Stadgenoot huur met een tijdelijk contract. Ik woon in de Parooldriehoek, een gebied waar een project voor is bedacht dat nu minstens vier jaar wordt uitgesteld vanwege de crisis. Een geluk bij een ongeluk, dacht ik eerst. Nu kan ik vast nog een aantal jaren met mijn kinderen hier blijven wonen. Maar nee. Vandaag kreeg ik de opzegging van Anti-Kraak B.V. te horen; de 22e februari moet mijn woning opgeleverd worden, zodat Stadgenoot hem kan verhuren aan studenten met een campuscontract. En niet alleen mijn woning, nee, de hele Platanenweg en Olmenweg moet leeg. Het gaat om zo'n honderd woningen. Waarom worden gezinnen op straat gezet? Zijn wij de nieuwe stadsnomaden? Een hele buurt wordt op zijn kop gezet. Waar moeten wij heen? Ik weet het niet. Zelfs kraken is geen optie meer. Ik gun studenten ook een woning, maar vind het waanzin dat anderen daarvoor op straat worden gezet. We wonen hier al minstens vijf jaar en met genoegen. We willen hier heel graag blijven. De sociale cohesie is groot en de huur is altijd op tijd betaald. Graag komen wij, huurders van de Platanenweg en Olmenweg, in gesprek met Stadgenoot om een alternatief voorstel te bespreken. Wij zijn wanhopig en horen graag van u. Met vriendelijke groet, J.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten